ItJump - Informatikai megoldások, egyszerűen...

  • Nézd meg legújabb videónkat

    Hitelezői gyűlés lebonyolítása elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével
    A felszámoló köteles lehetővé tenni, hogy a hitelező a hitelezői gyűlésen a személyes megjelenés helyett elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével vegyen részt.
    Legújabb videónkban azt mutatjuk be, hogy Microsoft Teams vagy Zoom használatával hogyan lehetséges eleget tenni ennek a kötelezettségnek.
    Microsoft Teams: https://youtu.be/0DX02tiF9KQ
    Zoom: https://youtu.be/PpdmX8CsWr8
  • 1
  • 2
  • Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete (General Data Protection Regulation) 2018. 05. 25-én életbe lép. A rendelet célja a személyes adatok védelmének erősítése a szankciók erejével való kikényszerítéssel és az adatok áramlásának szabályozása. Eddig is volt a hazai (tagállami) szabályozás. A 2011. évi CXII. Törvény, az info törvényként emlegetett jogszabály. Ha ezt ismerjük és alkalmaztuk akkor sok újat nem jelent a rendelet. Az adatkezelőnek képesnek kell lennie a megfelelés igazolására. Az eddigieknél sokkal nagyobb a büntetés
    További információk
  • Az elektronikus közigazgatás alapvetően változtatja meg a többezer év alatt kialakult dokumentum kezelési szokásainkat (amelyeket már a genetikai öröklő anyagként kaptunk). Meg kell tanulnunk, a hitelesítés új formáit, e-aláírás, az új kézbesítési eljárások használatát (ÜK, CK, HK), címzését (24087357, MISZK), az új kommunikációs eszközöket (ÁNYK, e-Papír, iForm). És fontos, hogy meg kell tanulnunk az elektronikus irattárazást is. Fontos, hogy minden változást állítsunk párhuzamba a múlttal. Próbáljuk a régi módszereket megőrizni új eszközök mellett.
    További információk
  • Társaságunk több, mint 5 éve nyújt szakmai segítséget a partnereinek a belső ellenőrzési feladatok ellátásában. Törekvésünk, hogy a szolgáltatást igénybe vevők eleget tudjanak tenni a jogszabályi kötelezettségeiknek, ill. vezetői támogatást kapjanak a cégekben zajló folyamataik szabályszerűségeiről. Mindenhol munkatársként kívánunk dolgozni és fő feladatunknak tekintjük, hogy a szervezetek minél jobban megfeleljenek az őket ért kihívásoknak. A FoKi rendszert is alkalmazóknál tevékenységünk szinte napra kész is tud lenni.
    További információk
  • Létrehoztuk az e-FOKI szoftvert, amely egy komplex iratkezelési és vállalatirányítási megoldás. Meggyőződésünk, hogy egy rendszer nem attól hatékony, mert bonyolult. Minden folyamatot abból a szempontból közelítettünk meg, hogy hogyan lehet egyszerűen, áttekinthetően megjeleníteni a keletkező információkat, iratokat. Támogatja a papír alapú és az elektronikus ügyiratok, iratok kezelését egyaránt. Az e-FOKI minden szempontból megfelel az iratkezeléssel kapcsolatos jogszabályi előírásoknak: 27/2014. (IV. 18.) KIM rendelet, 335/2005. (XII. 29.) Kormány rendelet
    További információk
  • Egyedi üzleti megoldásokkal állunk rendelkezésére abban az esetben, amennyiben igényei nem illeszthetőek be egyetlen meglévő alrendszerünk (általános ügyvitel, fizetésképtelenségi adminisztráció, ügyvédi adminisztráció, WorkOut adminisztráció, bizalmi vagyonkezelés adminisztráció) funkcionalitásába sem. Minden esetben arra törekszünk, hogy ne szigetszerű megoldásokat hozzunk létre, hanem az elkészült szoftver illeszkedjen és kommunikáljon a meglévő informatikai rendszerekkel. Természetesen desktop, webes és mobil alkalmazásokat egyaránt megvalósítunk.
    További információk
  • A csődjog részét képezi a csőd-, a felszámolási, a törlési eljárás, a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárása, a vagyonrendezési eljárás és a végelszámolás. Ezeket az eljárásokat az köti össze, hogy nagyobbrészt a jogutód nélküli megszűnéshez kapcsolódnak, kisebb részt a társaságok és az önkormányzatok reorganizációját szolgálja (csődeljárás és önkormányzati adósságrendezési eljárás) és végül a vagyonrendezési eljárás a jogutód nélkül megszűnő vállalkozások utóbb előkerült, nyilvántartásokban szereplő vagyona sorsának rendezését szolgálja. (Dr. Juhász László)
    További információk

Iratkozzon fel tematikus hírleveleinkre és folyamatosan tájékoztatjuk Önt a legújabb szakmai hírekről, jogszabályi változásokról!

Feliratkozás hírlevélre

Partnereink mondták...

  • Kellemes színek és könnyen kezelhető felület. A lényeges információk világosan, egyszerűen, de a szükséges és fontos adatokat, hivatkozásokat tartalmazva megtalálhatóak. Több éve használva a FOKI rendszert, csak dícsérni tudom a programon kívül az ügyfélszolgálat hozzáértését, megértését és nem utolsó sorban a türelmét.
    Kőszeri Ferenc
    Proféna Kft.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Szállító számla nyilvántartás és engedélyezés

szallito szamla nyilvantartas es engedelyezes

Kicsit messzebről kezdeném, a "hogyan" helyett a "miért"-re koncentrálva elsőként. A rendszer bevezetések során elhangzik a bűvös kérdés a részünkről: "Akarják-e részletesen nyilvántartani a szállító számlákat?" Pár éve a cégek nagy része erre a kérdésre határozott nemmel felelt: "Ott van a könyvelő, hadd bíbelődjön Ő a számlákkal". Az utóbbi években megfordult a trend: egyre gyakrabban keresnek meg bennünket olyan cégek, ahol elsődleges cél egy korrekt szállítói szerződés nyilvántartás és egy erre épülő szállító számla nyilvántartás.

Miért?

Miért érdemes részletesen nyilvántartani a szállító számlákat:

  • a cég látni kívánja naprakészen a teljes szállító sámla állományt. A könyvelőtől mindig csak jelentős késéssel érkeznek az információk a havi zárás során,
  • a cég látni kívánja a lejáró és lejárt szállító számlákat,
  • tárolni kívánja a számlák elektronikus képét (PDF állományok). Sőt: elektronikus számla esetében a számlát befogadó köteles a számla archiválására. Egy korrekt nyilvántartással ez a kötelezettség szintén teljesül,
  • belép a számla engedélyezés: az illetékes vezető a kifizetés előtt ellenőrizni és elektronikusan jóváhagyni kívánja a szállító számlát,
  • végül, de nem utolsósorban: egy nem túl bonyolult költséghely, költségnem szemlélettel korrekt és informatív vezetői riportok nyerhetőek ki a rendszerből a szállítók vonatkozásában.

Hogyan?

Az eFOKI-ban lehetőséged van a szállító számlák teljes körű rögzítésére. Ezt 4 különböző módon teheted meg:

    • teljesen manuálisan: csak kifejezetten mazochisták részére javasoljuk,
    • szállítói szerződésre hivatkozva: ez már sokkal jobb. Kiválasztva az érintett szerződést a rendszer automatikusan kitölti a számla adatokat. Könnyebb, gyorsabb és az első szintű számla kontroll is  azonnal megvan,
    • korábbi szállító számla másolásával: kiválasztom a szállítónak egy korábbi, hasonló tartalmú, már rögzített számláját és ezt megmásolom, majd módosítom a változásokat,
    • NAV online bekérdezéssel: 2020.07.01. óta a NAV-nál lekérdezhetőek a felénk kiállított számlák. Ezek egy kattiintással kiválaszthatóak és már készen is van a rögzítés. Sohasem volt még ez ilyen egyszerű. Sajnos a szkennelést és csatolást ezzel sem ússzuk meg, de ezzel együtt is rengeteg idő spórolható meg ezzel a módszerrel. Hogyan néz ki mindez a gyakorlatban.

Az eFOKI-ban lehetséges törzsadat-szinten előre meghatározni szállító számla kategóriánként azt, hogy mekkora értékhatár felett és ki végezze a számla ellenőrzését és a kifizetés engedélyezését. A számla rögzítését követően az engedélyező egy automatikus email értesítést kap. Az ebben lévő linkre kattintva belép az engedélyezési felületre. Mnden információt lát a számláról (természetesen a csatolást is) és el tudja végezni a számla ellenőrzését.